- Przyjęcie Przesyłki przez Odbiorcę bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu całkowitej lub częściowej utraty, zaginięcia, ubytku lub uszkodzenia Przesyłki a także opóźnienia w jej przewozie i dostarczeniu, chyba, że szkoda została stwierdzona protokolarnie przez Przewoźnika i Odbiorcę przed przyjęciem Przesyłki przez Odbiorcę.
- Wszystkie reklamacje rozpatruje Przewoźnik. Reklamacje można zgłaszać w formie elektronicznej przesyłając na adres logistyka@rdm-logistics.com.pl lub bezpośrednio do przewoźnika, wypełniając odpowiedni wniosek dostępny Formularz reklamacji .
- Reklamację należy zgłosić w terminie siedmiu dni od wystąpienia zdarzenia, pod rygorem nieważności. Reklamacja powinna zawierać: – datę sporządzenia reklamacji – imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) przewoźnika – imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację – tytuł oraz uzasadnienie reklamacji – kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego, dokument potwierdzający kwotę) – wykaz załączonych dokumentów – podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji. Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy z Przewoźnikiem (list przewozowy, protokoły itp).
- Reklamacje zgłaszane do Przewoźnika powinny być składane z zastosowaniem procedury reklamacyjnej opisanej w regulaminie Przewoźnika wykonującego usługę przewozową – Formularz reklamacji
- Wszelkie reklamacje dotyczące nieprawidłowego wykonania Zamówienia przez Przewoźnika zostaną niezwłocznie przekazane danemu Przewoźnikowi, który wykonywał reklamowane Zamówienie.
- Odmowa uznania reklamacji przez Przewoźnika nie ma wpływu na terminowe rozliczenie za Usługę wykonaną przez Zleceniobiorcę.
- Termin odpowiedzi na reklamacje wynosi 30 dni. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest Zleceniodawcy drogą elektroniczną na adres, z którego reklamacja została nadana lub listem poleconym.
- Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w pkt. 2 powyżej, Przewoźnik wezwie reklamującego, aby usunął braki w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Wówczas za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez Przewoźnika uzupełnionej reklamacji.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji przez Przewoźnika, zgłaszanie dalszych roszczeń przez Zleceniodawcę następuje wyłącznie względem Przewoźnika.